5نکته برای نقاشی خانه
برای رنگ امیزی یک اتاق خواب باید به نکاتی توجه داشته باشی چراکه تنها خریدن یک قلموشما را نقاش حرفه ای نمیکند و باید اصول ان را نیز یاد بگیرید.
در گام اول سطح مورد نظر یعنی دیوار را به خوبی تمیز کنیدتا الودگی از قبیل گرد و خاک از بین برود کثیف بودن دیوار ها میتواند موجب خراب شدن رنگی شود که میخواهید یک اتاق را با ان رنگ امیزی کنید بهتر است با راهنمایی های ما پیش بروید.
بعداز شستشو قسمت هایی که قصد ندارید رنگ کنید با استفاده از چسب مخصوص رنگرزی بپوشانید و تا رنگ به محل ها نریزد بعداز تمام شدن رنگ امیزی شما میتوانید این چسب ها را از سطح مورد نظر جدا کنید. از غلتک ها برای رنگ کردن استفاده کنید غلتک ها رنگ را به همه جای دیوار میرسانند و حالت یکنواختی را به دیوار میدهد.محل هایی مانند گوشه های دیوار که نمیتوان ان را با غلتک رنگ امیزی کرد با استفاده از یک قلمو های باریک به راحتی میتوان رنگ کرد قلمو را اغشته رنگ کنید تا چکه نکند سپس به ارامی سطح مورد نظر را رنگ امیزی کنید.اگر میخواهید کار را با غلتک بیاموزید روی دیوار یا سطح دیگر علامت به شکل wبکشید و بدون انکه غلتک را از روی دیوار جدا کنید ودر حالی که به سمت بالا پایین لن را حرکت میدهد و این علامت را از روی دیوار محو کنید.
10رنگ متنوع برای نقاشی سقفها:
دکوراسیون سقف:زمانی که رنگ سقف شما به رنگ سفید است واگر سقف خانه خود را به رنگ سفید نگه دارید اتاق شما بزرگت و روشن تر دیده میشود والبته رنگ سفید نشانه استاندارد بودن کار شماست هیچ شکی نیست که رنگ سفید میتواند اتاق را بزرگتر نشان دهد بعضی از رنگهای دیگر هم هستند که موجب میشوند فضا گسترده تر نشان داده شود بهره گیری از رنگ های تیره برای سقف بدون اینکه فضای داخل اتاق را دلگیر کند این است که باید مطمئن شوید نور کافی در اتاقتان وجود داشته باشد یا اینکه دیوار هار های مجاور را به رنگ سفید و دیگر رنگهای روشن رنگ امیزی کنید.
رنگهای گرم جلو رونده اند اما رنگ سرد دور شونده اند اگر شما نظر داریئ که سقف اتاقتان بلند دیده شود از رنگ سرد استفاده کنیدو بر عکس اگر سقف شا باندی است و میخواهید کوتاه تر دیده شود از رنگ های نارنجی زرد قرمز نیز میتوانید استفاده کنید.
خصوصیات رنگ مولتی کالر Multi color
خصوصیات رنگ مولتی کالر Multi color
فوق العاده تزئینی:
طرحهای متنوع در رنگ های مختلف،بافت ویژه رنگ،مات یا کم جلا بودن رنگ زمینه (مشکلاتی از قبیل موج و خرابی سطح زیر کار را در خود محو می کند)به دلیل قطر کم رنگ قابل اجرا بر روی گچبریها یا سطوحی که بر روی انها کار هنری انجام شده است،می باشد.
ضخامت کم:
بافت زمینه+دانه های رنگی بر روی فیلم کمتراز یک میلی متر
قابلیت ترمیم:
در هر ابعاد مانند سطح اولیه و هماهنگ با سطوح مجاور
به سطح زیرین قابلیت تنفس می دهد:
به خاطر پوشش لایه بر لایه به سطح زیرین کمک می کند تا ذرات میکروسکوپی بخار آب سطح کار ازآن خارج شده و باعث پوسته شدن و زرد شدن و یا شوره زدن رنگ نگردد.
قابل اجرا بر روی تمام سطوح:
بر روی تمام سطوح به سادگی قابل اجرا می باشد(گچ،سیمان،بتون،آهن،چوب،رنگ پلاستیک ،رنگ روغن ،کنیتکس و...)
سرعت بالا در اجرا:
به علت وجود تکنولوژی بالا در ساخت دستگاه های اجرایی این رنگ،سرعت قابل توجهی در اجرای رنگ بر روی سطوح به وجود امده است که تا روزی 150متر مربع بر روی سطوح اماده قابل اجرامی باشد و امکان پوشش دهی بر روی سطوحی که دور از دسترس می باشد ایجاد شده است مثل:لوله ها و رادیاتورها و...
چسبندگی بالا:
قدرت چسبندگی بسیار بالایی بر روی سطح زیر کار دارد
قابل شستشو:
مقاومت عالی در برابر رطوبت و سایش(1000 سیکل شستشو)
آنتی گرافیتی
مقاومت عالی دربرابر رنگ بری اشعه ماورای بنفش (1000ساعت )امکان جابجایی وسایل نصب شده بدون تغییر رنگ محسوس با سطوح مجاور.
ضربه پذیر و مقاوم در برابر تغییر حجم سطوح با قالبها:
به علت کشش سطحی بالا ،این رنگ تا حد زیادی در مقابل تغییر حجم سطح زیرین مقاومت کرده وبه علت نرم بودن درمقابل ترک خوردگی مقاومت می کند.
آنتی استاتیک:
ذرات معلق هوا ودودها را به خود جذب نمی کند و مخصوصا برای محیط هایی که پر ترافیک ویا پر رفت وآمد هستند بسیار مناسب می باشد(مناطق مرکزی ، راه پله ها و....)
آنتی با کتریال:
به علت مواد تشکیل دهنده این رنگ زمینه مناسب برای رشد باکتری میکروبها، قارچها کپک ها ،جلبک ها،خزه ها وغیره فراهم نمی باشد واین رنگ را می توان هایجنیک نیز نامید وبسیار مناسب برای بیمارستانها ،درمانگاهها ومراکز پزشکی می باشد.
کم بو یا بی بو:
پس از اجرا، بعد از مدت کوتاهی بویی در محیط باقی نمی ماند (از هیچ نوع حلال تینری و یا افزودنی های شیمیایی بو دار در این رنگ استفاده نمیشود)
در مدت کوتاهی خشک می شود:
برروی سطوح گچی و سیمانی کمتر از 1 ساعت وپس از گذشت 3 روز کاملا خشک میشود و از ان پس قابل شستشو می باشد
رنگ های روشن:رنگ اصلی + سفید رنگ های تیره:رنگ اصلی+ سیاه
زرد(کم) + آبی +سفید = فیروزه ای
مشکی + قرمز +زرذ = قهوه ای روشن
سیاه + زرد = قهوهای مایل به سبز
قرمز+ بنفش= بنفش مایل به صورتی
اجرای و رنگ آمیزی انواع رنگ های پلاستیک ، روغنی و آکرولیک رنگ بدون بو
* بلکا - کاغذ دیواری - پتینه کاری - رنگ آمــــیزی انواع درب های چوبــــی و فلزی - اجـــــرای پوشش صنعتی اپوکسی - اجــــرای رنگ های فوری مخصوص چوب / سیلروکیلر / پلی استر / نیم پلی اســتر - اجرای رنگ های نما /رنگ نما / رولکس / کنیتکس - اجرای رنگ آمیزی استخر ها / رنگ استخر - رنگ آمیزی انواع چهارچوب های فلزی / با شیشه و بدون شیشه - اجرای انواع پوشش های ضد زنگ برای اسکلت ساختمان ها و غـــــیره * آماده ارائه خدمات به انواع شرکتها ، نهادها ، بیمارستان ها ، شهرداری ها و غیره
آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت
خصوصیات رنگ مولتی کالر Multi color
خصوصیات رنگ مولتی کالر Multi color
ضخامت کم:
بافت زمینه+دانه های رنگی بر روی فیلم کمتراز یک میلی متر
قابلیت ترمیم:
در هر ابعاد مانند سطح اولیه و هماهنگ با سطوح مجاور
به سطح زیرین قابلیت تنفس می دهد:
به خاطر پوشش لایه بر لایه به سطح زیرین کمک می کند تا ذرات میکروسکوپی بخار آب سطح کار ازآن خارج شده و باعث پوسته شدن و زرد شدن و یا شوره زدن رنگ نگردد.
قابل اجرا بر روی تمام سطوح:
بر روی تمام سطوح به سادگی قابل اجرا می باشد(گچ،سیمان،بتون،آهن،چوب،رنگ پلاستیک ،رنگ روغن ،کنیتکس و...)
سرعت بالا در اجرا:
به علت وجود تکنولوژی بالا در ساخت دستگاه های اجرایی این رنگ،سرعت قابل توجهی در اجرای رنگ بر روی سطوح به وجود امده است که تا روزی 150متر مربع بر روی سطوح اماده قابل اجرامی باشد و امکان پوشش دهی بر روی سطوحی که دور از دسترس می باشد ایجاد شده است مثل:لوله ها و رادیاتورها و...
چسبندگی بالا:
قدرت چسبندگی بسیار بالایی بر روی سطح زیر کار دارد
قابل شستشو:
مقاومت عالی در برابر رطوبت و سایش(1000 سیکل شستشو)
آنتی گرافیتی
مقاومت عالی دربرابر رنگ بری اشعه ماورای بنفش (1000ساعت )امکان جابجایی وسایل نصب شده بدون تغییر رنگ محسوس با سطوح مجاور.
ضربه پذیر و مقاوم در برابر تغییر حجم سطوح با قالبها:
به علت کشش سطحی بالا ،این رنگ تا حد زیادی در مقابل تغییر حجم سطح زیرین مقاومت کرده وبه علت نرم بودن درمقابل ترک خوردگی مقاومت می کند.
آنتی استاتیک:
ذرات معلق هوا ودودها را به خود جذب نمی کند و مخصوصا برای محیط هایی که پر ترافیک ویا پر رفت وآمد هستند بسیار مناسب می باشد(مناطق مرکزی ، راه پله ها و....)
آنتی با کتریال:
به علت مواد تشکیل دهنده این رنگ زمینه مناسب برای رشد باکتری میکروبها، قارچها کپک ها ،جلبک ها،خزه ها وغیره فراهم نمی باشد واین رنگ را می توان هایجنیک نیز نامید وبسیار مناسب برای بیمارستانها ،درمانگاهها ومراکز پزشکی می باشد.
کم بو یا بی بو:
پس از اجرا، بعد از مدت کوتاهی بویی در محیط باقی نمی ماند (از هیچ نوع حلال تینری و یا افزودنی های شیمیایی بو دار در این رنگ استفاده نمیشود)
در مدت کوتاهی خشک می شود:
برروی سطوح گچی و سیمانی کمتر از 1 ساعت وپس از گذشت 3 روز کاملا خشک میشود و از ان پس قابل شستشو می باشد
زیبا سازی
فضای داخلی و نحوه و تقسیم بندی پلان ها، نقش مهمی را در ساختار معماری یک بنا بر عهده دارد.
طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند کارکرد های مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت. استفاده از جدا کننده های سبک و قابل حمل، شفاف سازی، رنگ بندی های متناسب با نیاز های موجود، تنوع مصالح، توجه به نحوه قرار گیری و تعامل مابین فضاهای مختلف از جمله ویژگی هایی هستند که در کنار ساختار خاصی که برای یک پلان معماری در نظر گرفته شده است، می تواند بر غنای آن افزوده و حتی قسمتی از مشکلات آن را حل کند.
از طرف دیگر معماری داخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد. میزان امنیت، صمیمیت، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را با می توان با راهکارهای مناسب تشدید یا تضعیف کرد. هر کدام از انسان ها دارای تعلقات ذهنی و روحی خاصی هستند که پاسخگویی به نیازهای آنها در معماری داخلی اولویت قرار می گیرد، از این رو نگرشی علمی و راسیونال در کنار خلاقیت های هنری مطرح شده و یکی از مسائل مهم در این زمینه ایجاد تعامل و هماهنگی بین آنها است.
امروزه مبحث طراحی و دکوراسیون داخلی، اهمیتی خاص یافته و حتی به عنوان رشته ای مجزا تدریس می شود. الگوهای و ایده های مختلفی اعم از مدرن و کلاسیک، توسط طراحان این رشته به کار گرفته می شود و از محدودیت های معماری در زمینه اجرا، معمولا خبری نیست و می توان به ایده های بلند پروازانه ایشان تجسم بخشید، چه بسا به گونه ای میان گستره ای، موضوع فعالیت رشته های مختلف هنری از مجسمه سازی گرفته تا نقوش برجسته قرار گرفته میگیرد. پیشرفت تکنولوژی به سبب تسهیل در یکسری از مسائل تاسیساتی و اجرایی از یک طرف و تنوع و کارآیی بالا در محصولات عرضه شده، زمینه مساعد و کارآمدی را در سطح جامعه به وجود آورده است؛ بهانه ای که پرداختن به مقوله طراحی داخلی را جز لاینفک فضاهای معماری بر می شمارد. معماری داخلی و توجه به جزئیات و تزئینات بعد از چندین دهه سکوت و فراموشی، رویکردی دوباره پیدا کرده و جالب تر اینکه سعی می کند نمود هایی از معماری گذشته را در تلفیقی با الگوهای مدرن بیان کند؛ مساله ای که سال ها است در معماری مورد بحث و جدل قرار گرفته و تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است.
معماری گذشته ما سرشار است از ظرافت ها و ریزه کاری هایی که هزاران ایده و خلاقیت را در خود نهفته است. تزئینات و کاشیکاری های داخلی با تناسبات و رنگ بندی خاص خویش در کنار کالبد درونی، فضایی رمزگون را تداعی می کنند و هم اکنون نیز ارزش فضایی خویش را حفظ کرده است.امروزه با افزایش روز افزون جمعیت شهری و قیمت زمین ، ساخت و ساز آپارتمان و زندگی آپارتمانی مقرون به صرفه تر شده است . بیشتر ما حداقل یک بار زندگی در محیط بسته آپارتمانی را تجربه کرده ایم و از معایب و مشکلات آپارتمان نشینی آگاهیم. یکی از عمده معایبی که بیشتر مردم از آن گله مند هستند خفه و بسته بودن فضای آپارتمان است . ما با استفاده از چندین نکته کوچک که بیشتر جنبه بصری دارد میتوانیم این فضای مرده را زنده تر و آپارتمان خود را دلباز تر نماییم .
3. انتخاب مبلمان و نحوه قرار گیری
4. نورپردازی
نور نیز نقش مهمی را در زنده کردن فضا به عهده دارد . استفاده از نور مناسب و یکنواخت در آپارتمان خفگی محیط را از بین می برد ، البته استفاده از نور طبیعی بسیار مناسبتر است . در صورت ضعیف بودن نور طبیعی کمبود آن را با بکارگیری نور مصنوعی جبران نمایید. حتی المقدور از پرده های عمودی یا کرکره ای استفاده نکنید ، زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی جلوگیری می نمایند. پرده های پارچه ای یا توری بهترین انتخاب برای پنجره های آپارتمان محسوب میشوند. زیرا نور را به خوبی از خود عبور می دهند.استفاده از نور پردازی موضعی بر روی قاب ها و ... نیز باعث تحرک و ایجاد حرکت در فضا میشود.
5. استفاده از طبیعت
در ساختمانهای حیاط دار کمبود طبیعت بوسیله ایجاد باغچه در کناره های حیاط جبران میشود . اما برای جبران آن در آپارتمان میتوان از گلدانهای کوچک که در گوشه های فضا قرار می گیرند استفاده کرد . سعی کنید گلدانها را در کنار پنجره ها و یا تا جایی که امکان دارد در کنج دیو ارها قرار دهید ، زیرا معمولا\\\" گوشه دیوار ها بدون استفاده می مانند.
در نتیجه سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگهای روشن در طراحی داخلی آپارتمان استفاده کنید . شاید این سئوال برایتان پیش آید که بکارگیری این همه رنگ روشن فضا را یکنواخت و سرد نمی کند؟ در جواب باید بگویم این هنر شماست که با استفاده از قابها و وسایل تزیینی کوچک با رنگ بندی متنوع فضا را جذاب تر نمایید
تاقچه ها، رف ها، ارسی ها، هشتی ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماری از عناصر کالبدی طراحی داخلی در ایران هستند. روش معماران گذشته ایرانی در به کارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فُرم کاسته شود و به غنای فضا افزوده گردد. این همان هندسه همراه با تزئینات است.
به نظر می رسد طراحی داخلی در ایران، از یک سو در چنبره نوستالژیای تاقچه ها، رف ها و اُرسی های قدیم گرفتار مانده و از سوی دیگر به دکوراسیون و ابعاد دراماتیک و تزئینی فضاها تقلیل یافته است. با تمام اینها، طراحی داخلی فرآیندی است که همزمان می بایست سویه های زیباشناختی و عملکردی را سامان دهد. طراحی داخلی یک ساختمان، داستانی است که شخصیت اصلی آن خود انسان است؛ در این بین حضور او در این فضا، چگونگی آن و ویژگی های فضایی که انسان در آن قرار می گیرد، می تواند تداعی کننده اصولی باشد که در ادامه ? اصل از آنها را می خوانید:
? - نور را دریاب: نور عنصری است که با آن دیدن اشیا ممکن می شود. نور می تواند ریتم خلاقانه ای به یک فضای داخلی ببخشد. بدون نور، نه فرم را احساس می توان کرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمی در بردارد. چه بسا نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشامد و چشم نواز کند. نورپردازی در کنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملکردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند. نور مناسب یک اتاق حتی می تواند چهره آدمی را گرم و صمیمی کند. به کمک نورپردازی می توان یک فضای داخلی را به جزایر نورانی متنوعی تبدیل کرد. پس، از باب مثال، غذاخوری باید نور ملایم و گرمی داشته باشد یا بهترین نورها برای حمام، منابع نوری کم ولتاژ هستند.
?- فرم را بشناس: فرم، توده فیزیکی یک شیء است که سه بعدی بوده و وزن دارد. فرم معمولاً به پوسته بیرونی بنا نسبت داده می شود، در حالی که فضای داخلی هم فرم خاص خود را تشکیل می دهد. معمولاً فرم فضای داخلی تابعی از عوامل مختلف است. دسترسی ها و سیرکولاسیون مهمترین این عوامل هستند. هر چند نمود فرم بیشتر در پوسته بیرونی یک بنا است با این حال نمود بیرون و درون می تواند یک کل نباشد.
? - فضا را احساس کن: فضا را محدوده در دسترس کاربران دانسته اند. در طراحی داخلی معمولاً استفاده مؤثر از فضا و ارتباط آن با محیط، مهم است. مسأله ای که در رابطه با فضا مطرح می شود، رعایت ابعاد انسانی در طراحی داخلی است. از قرن ها پیش رویکرد عمده فیلسوفان و معماران به عنصر فضا، برجسته بوده است. در طی سال های اخیر هم ارتباط بین ابعاد انسانی با فضاهای داخلی به یکی از فاکتورهای مهم طراحی بدل شده که از آن تحت عنوان ارگونومی یا کار پژوهی در دید کلی و اندام سنجی (Anthropometry) در دید جزئی، یاد می شود. در طراحی داخلی می بایست رابطه درسـت انسان با فضا تعریـف شود و ابعاد بدن انسان ها برای سهولت دسترسی های فضایی مد نظر قرار گیرد.
? - بافت را لمس کن: بافـت مشخصـه ای از یک شیء اسـت که با لمس کـردن یا دیدن به چشـم می آید. بافت می تواند نرم یا خشن، کشیده یا برجسته، زبر یا مخملین و یا ابریشمی باشد. در طراحی داخلی پوسته ها و سطوح فضایی معمولاً بسته به عملکرد هر فضا تغییر می کند. چه بسا طراحی داخلی یک خانه نیازمند سطوحی نرم و منعطف باشد، اما فضای داخلی یک سینما چنین سطوحی را برنتابد.
? - شکل را بیازمای: شکل، خط بیرونی یک شیء را تشکیل می دهد. در معماری معمولاً شکل و فرم را با هم اشتباه می گیرند. شکل یا صورت معادله کلمه Shape فرنگی است؛ در حالی که فرم املای فارسی همان Form است. معمولاً شکل ها یا طبیعی هستند یا غیـرقابل مشاهـده یا هندسی. در ترکیب بندی یک فضا شکل اشیـا عامل تعیین کننده ای است. طراحان داخلی به کمک این عامل می توانند ترکیبات بصری گوناگونی پدید آورند.